wtorek, 10 lutego 2015

Sztuczne słodziki i stewia w ciąży i w czasie karmienia piersią. 


Przeglądając strony i blogi poświęcone cukrzycy ciążowej niejednokrotnie natknęłam się na propozycje zastępowania cukru słodzikami lub stewią. Skonsultowałam tą sprawę z diabetykiem, dietetykiem i ginekologiem wszyscy byli jednomyślni:

Będąc w ciąży powinnyśmy stronić od wszelkich sztucznych środków słodzących.

Działanie sztucznych słodzików, a nawet naturalnej stewi  na nasz i dziecka organizm nie jest do końca znany tzn. nie ma badań, które potwierdzają ich nieszkodliwość. Nie jest więc zalecane ich stosowanie kobietom w ciąży oraz karmiącym.




3 komentarze:

  1. Ja zamieniłam zwykły cukier na ksylitol. Wiem od dietetyczki, ze mozna go jesc w ciazy ale w rozsadnych ilosciach.

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również polecono ksylitol. Jest dość drogi ale przy rozsądnych ilościach starcza na długo. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Cześć Kochane Mamy,blog jest wspaniały.Jestem mamą dwójki dzieci.Przeszłam cukrzycę ciążową.
    Mam problem ze starszym synkiem zdiagnozowano u niego cukrzycę.Jesteśmy pod stałą kontrolą lekarską.Ogólnie syn na ten moment dość ładnie wyregulowany cukier, mamy pompę insulinową.
    Leczymy się w Katowicach. Synek uwielbia grać w piłkę w związku z tym przeszliśmy szereg badań i otrzymał zgodę lekarską nawet aby być w klasie sportowej.Wiadomo,że łączy się to z większą dyscypliną i opieka lekarską ale warto.Chciałabym jeszcze dodać, że warto obserwować swoje małe dzieci, bo objawy cukrzycy można już wcześnie zaobserwować u swojego malucha.
    Podsyłam interesujący artykuł na ten temat https://zdrowie.enel.pl/artykul/jak-rozpoznac-cukrzyce-u-dziecka Z cukrzycą można żyć i pamiętajcie głowa do góry, wspierajmy się razem.

    OdpowiedzUsuń