poniedziałek, 23 listopada 2015


Wszystko skończyło się dobrze.


Nowy człowiek: 10/10 w skali Apgar, 3200 i 51 cm długości. Waga i wielkość nowego człowieka w normie. Po porodzie człowiek ze względu na moją cukrzycę ciążową miał mierzony cukier co 4 godziny przez cały pobyt w szpitalu czyli całe długie dwa dni. Biedactwo było kłute w piętę i te ukłucia okazały się jedynym problem jaki wywołała moja cukrzyca u dziecka.
Jeśli chodzi o mnie, w szpitalu w którym rodziłam czyli w św. Zofi w Warszawie, pierwszy posiłek po porodzie był już nie dietetyczny. Przyjmują tam, że cukrzyca kończy się wraz z porodem. Po okresie połogu trzeba jeszcze sprawdzić i upewnić się czy cukrzyca została. Test obciążenia glukozą wyszedł rewelacyjnie. Mój organizm poradził sobie świetnie z wypitą dawką głukozy i po 2 i 4 godzinach nie było po niej śladu.



4 komentarze:

  1. Prawda, nie jest prosto z dietą zwłaszcza jak zewsząd słyszy się opowieści o ciążowych zachciankach i pytania w stylu czy Twój mąż był już wysyłany w nocy po Nutellę. Jednak da się to zrobić. Jedzeniowe przyjemności można zastąpić czymś innym. Ja na przykład przeżyłam dzięki kawie bazkofeinowej z kawałkiem gorzkiej czekolady :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że wszystko dobrze się skończyło, ja mam również wcześnie wykrytą cukrzycę ciążową jeszcze wcześniej niż Ty bo na przełomie 7 i 8 tyg ciąży tyle że ja po nieco wyższym poziomie glukozy na czczo pędziłam do ginekologa i jak najszybciej robiłam obciążenie - wyniki 179 po 1h i 162 po 2h. Nie ukrywam, że Twój blog dał mi nadzieję tyle się naczytałam o ryzyku wad, gdy cukrzyca zostaje wykryta wcześniej i o tym, że zazwyczaj nie mija po ciąży jeśli wykryto ją w 1 trymestrze, że już przestałam wierzyć w to, że wszystko się unormuje - chociaż na razie dieta daje bardzo dobre rezultaty a diabetolog mówi że wyniki są rewelacyjne i na pewno wszystko będzie dobrze - 1 wyniki hemoglobiny glikowanej 4,8%. Jedno co mnie martwi to bardzo słaby przyrost wagi - jeśli mogłabyś coś napisać na ten temat - tzn. jak to u Ciebie wyglądało będę bardzo wdzięczna:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej. Ja po przejściu na dietę zaczęłam chudnąć, schudłam 5-6 kg. Potem dopiero zaczęłam przybierać, pod koniec 2 trymestru kilka kilogramów i w 3 trymestrze mi przybylo 5-6 kg. Z tym, że na początku ciąży miałam nadwagę. Ginekolog mówiła, że przy nadwadze to tylko się cieszyć, jeśli wszystkie wyniki w normie. Kazała mi sprawdzać czy w moczu nie ma obecnych ciałek ketonowych, robi sie to prostym testem dostępnym w aptekach. Obecność tych ciałek świadczy o tym że dostarczamy za mało kalorii i jest to niekorzystne dla ciąży. Nie jestem ekspertem, ale z tego co czytałam w pierwszym trymestrze często sie chudnie przez wymioty itd. więc nie ma w tym nic złego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od siebie mogę wam polecić ten portal poświęcony zdrowiu https://prozdrowotni.pl Znajdziecie tam wiele ciekawych artykułów z poradami dotyczacymi zdrowego stylu życia i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń